Развитие символических функций в рисовании и модель психического
Аннотация
Ключевые слова
Полный текст:
PDFЛитература
Сергиенко Е. А., Лебедева Е. И., Прусакова О. А. Модель психического в онтогенезе человека. М.: ИП РАН, 2009. 345 с.
Сапогова Е. Е. Ребенок и знак. Психологический анализ знаково-символической деятельности дошкольника. Тула: Приок. кн. изд-во, 1993. 218 с.
Пиаже Ж. Избранные психологические труды. М.: Просвещение, 1969. 284 с.
Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6 т. М.: Педагогика, 1984. Т. 6. 367 с.
The impact of pretend play on children’s development: A review of the evidence / A. S. Lillard [et all.] // Psychological bulletin. 2013. 139(1). С. 218- 234.
Baron-Cohen S. The evolution of a theory of mind. N. Y., 1999. 256 с.
Schwebel D. C., Rosen C. S., Singer J. L. Preschoolers’ pretend play and theory of mind: The role of jointly constructed pretence // British Journal of Developmental Psychology. 1999. Т. 17, №. 3. С. 333-348.
Youngblade L. M., Dunn J. Individual differences in young children’s pretend play with mother and sibling: Links to relationships and understanding of other people’s feelings and beliefs. Child Development,1995, 66(5), р. 1472-1492.
Astington J. W., Jenkins J. M. Theory of mind development and social understanding // Cognition and Emotion. 1995. № 9(2/3). С.151-165.
Обухова Л. Ф. Детская психология: теории, факты, проблемы. М., 1995. 183 с.
Ферс Г. Тайный мир рисунка. СПб.: Деметра, 2003.105 с.
Luquet G. H. Le dessin enfantin. P.: F. Alcan, 1927. 284 с.
Пиаже Ж., Инельдер Б. Генезис элементарных логических структур. Классификация и сериация. М.: ЭКСМО-Пресс, 2002. 153 с.
Freeman N. H., Janikoun R. Intellectual realism in children’s drawings of a familiar object with distinctive features // Child development. 1972. № 8. С. 1116-1121.
Freeman N. H., Sanger D. Commonsense aesthetics of rural children // Visual Arts Research. 1995. № 3. P. 1-10.
Bloom P., Markson L. Intention and analogy in children’s naming of pictorial representations // Psychological Science. 1998. Т. 9, №. 3. С. 200-204.
Browne C. A., Woolley J. D. Theory of mind in children’s naming of drawings // Journal of Cognition and Development. 2001. № 2(4). P. 389-412.
Armitage E., Allen M. L. Children’s picture interpretation: Appearance or intention? // Developmental psychology. 2015. № 51(9). P. 1201.
Bonazinga L. A., Prelock P. A., Taylor R. S. Beyond false beliefs: The development and psychometric evaluation of the Perceptions of Children’s Theory of Mind Measure-Experimental Version // Journal of Autism and Developmental Disorders. 2008. № 38(1). P. 143-155.
DOI: http://dx.doi.org/10.18255/1996-5648-2018-2-111-115
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
Контент доступен под лицензией CC BY 4.0
ISSN 1996-5648 (Print)
ISSN 2658-3844 (Online)