Анализ предсказательных возможностей метакогнитивных стратегий в выраженности профессионального мышления военнослужащих
Аннотация
Ключевые слова
Полный текст:
PDFЛитература
Computerized cognitive testing norms in active-duty military personnel: Potential for contamination by psychologically unhealthy individuals / I. Coffman [et al.] // Applied Neuropsychology: Adult, 2018. № 25 (6). P. 497-503.
Cohen S. G. and Mankin D. Collaboration in virtual organizations // Trends in organizational behavior / Edited by: C. L. Cooper and D. M. Rousseau. 1999. N 6. P. 105-120.
Kraiger K., & Wenzel L. H. Conceptual Development and Empirical Evaluation of Measures of Shared Mental Models as Indicators of Team Effectiveness // Team Performance Assessment and Measurement Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. P. 63-84.
The influence of shared mental models on team process and performance / J. E. Mathieu [et. al.] // Journal of Applied Psychology. 2000. N 85 (2). P. 273-283.
Breslau J., Setodji M. J., Vaughan C. A. Is cohesion within military units associated with post-deployment behavioral and mental health outcomes? // Journal of Affective Disorders. 2016. N 198. P. 102-107.
Prospective associations of perceived unit cohesion with postdeployment mental health outcomes / L. Anderson, L. Campbell-Sills, R. J. Ursano [et al.] // Depression and Anxiety. 2019. N 36 (6). P. 511-521.
Conservation of resources in the organizational context: The reality of resources and their consequences / S. E Hobfoll [et al.] // Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior. 2018. N 5 (1). P. 103-128.
Chu D. C., Cretacci M. A. Comparison of Chinese male and female police cadets’ perceived occupational self-efficacy // Policing and Society. 2020. N 30 (9). P. 1013-1026.
Zohar A., Barzilai S. A review of research on metacognition in science education: current and future directions // Stud Sci Educ. 2013. N 49 (2). P. 121-169.
Moonyoung P. Investigating Target Tasks, Task Phases, and Indigenous Criteria for Military Aviation English Assessment // Language Assessment Quarterly. 2020. N 17 (4). P. 337-361.
Кашапов М. М. Рефлексивные закономерности и механизмы творческого педагогического мышления // Ярославский психологический вестник. М.; Ярославль: Российское психологическое общество, 2004. Вып. 12. С. 52-59.
Перевозкина Ю. М., Перевозкин С. Б. Основы математической статистики в психолого-педагогических исследованиях. Новосибирск: НГПУ, 2014. Ч. 2. 242 с.
Федоришин М. И. Взаимосвязь саморегуляции и индивидуализации в процессе обучения у курсантов ВООВО // Ярославский психологический вестник. М.; Ярославль: Российское психологическое общество, 2018. Вып. 2. С. 86-90.
DOI: http://dx.doi.org/10.18255/1996-5648-2021-4-638-647
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
Контент доступен под лицензией CC BY 4.0
ISSN 1996-5648 (Print)
ISSN 2658-3844 (Online)